Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Nedir?

SEO, "arama motoru optimizasyonu" anlamına gelmektedir. Kolay bir ifadeyle, sitenizin ilgili aramalar için görünürlüğünü artırmak için iyileştirme süreci anlamına gelmektedir. Sayfalarınızın arama neticelerinde daha iyi görünürlüğü ne kadar yüksek olursa, dikkat toplama ve potansiyel ve mevcut alıcıları şirketinize sürükleme ihtimaliniz o kadar çoğalır.

SEO nasıl çalışır?

Google, Bing , Yandex gibi arama motorları, web'deki sayfaları taramak, siteden siteye gitmek, bu sayfalar hakkında bilgi toplamak ve bunları listelemek için bir dizine koymaya botları kullanır. Daha sonra, algoritmalar, belirli bir sorgu için arama neticelerinde gizeme sayfalarının görünmesi gerektiğini tanımlamak için suratlarca sıralama etmenini veya sinyalini dikkate alarak dizindeki sayfaları tahlil eder.

Arama sıralama etmenleri, kullanıcı tecrübesinin güzergahları için vekiller olarak kabul edilebilir. Periyodik SEO Etmenleri Tablosumuz, etmenleri altı ana kategoriye ayırır ve her biri SEO için genel ehemmiyetine göre ağırlık verir.  

Misalin, içerik niteliği ve anahtar kelime araştırması, içerik optimizasyonunun temel etkenleridir ve taranabilirlik ve mobil geçimlilik, ehemmiyetli site mimarisi etkenleridir. Arama algoritmaları, ilgili, yetkili sayfaları ortaya çıkarmak ve kullanıcılara bereketli bir arama tecrübeyi sağlamak için planlanmıştır.  Sitenizi ve içeriğinizi bu faktörleri göz önünde bulundurarak optimize etmek, sayfalarınızın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.

Fiyatlı arama reklamlarının aksine, daha yüksek organik arama sıralaması elde etmek için arama motorlarına ödeme yapamazsınız.

SEO pazarlama ve satışlar için neden önemlidir?

SEO, dijital pazarlamanın temel bir parçasıdır zira insanlar her sene trilyonlarca arama yapar ve genellikle ticari emelle mahsuller ve hizmetler hakkında bilgi bulurlar. Arama genellikle markalar için ilk dijital trafik kaynağıdır ve değişik pazarlama kanallarını tamamlar. Arama neticelerinde rakiplerinize göre daha fazla görünürlük ve daha yüksek sıralama, kâr hanenizde ehemmiyetli bir tesire sahip olabilir.

Bununla beraber, arama neticeleri, kullanıcılara daha doğrudan cevaplar ve kullanıcıları değişik web sitelerine yönlendirmek yerine neticeler sayfasında yakalama ihtimali daha yüksek olan bilgiler sağlamak için son birkaç senede büyümektedir. Bundan ötürü seo çalışması yapılması gerekir.

Ayrıca, arama neticelerindeki zengin neticeler ve Bilgi Oturumları gibi özelliklerin görünürlüğü artırabileceğini ve kullanıcılara doğrudan neticelerde işletmeniz hakkında daha fazla bilgi sağlayabileceğini unutmayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İstanbul Seo Fiyatları